Tips om een goede CV op te stellen
💥 4 tips voor het opstellen van een goede CV 💥
Je hebt besloten op zoek te gaan naar een nieuwe baan, waar begin je? De consultants van Pienk geven je graag tips om een goede Curriculum Vitae op te stellen!
- Begin met een Korte en Sterke Samenvatting
Start je CV met een profielschets van 3-4 zinnen waarin je jouw ervaring, vaardigheden en carrière-ambities samenvat. Dit geeft werkgevers meteen een helder beeld van wie je bent. - Focus op Relevantie
Pas je CV aan op de functie waarvoor je solliciteert. Benadruk de werkervaring, vaardigheden en prestaties die direct aansluiten bij de eisen van de vacature. Laat irrelevante informatie weg. - Gebruik Actieve Taal en Meetbare Resultaten
Beschrijf je prestaties met actiegerichte woorden zoals bereikt, verbeterd of behaald. Voeg waar mogelijk cijfers toe, bijvoorbeeld: “Verhoogde de omzet met 15% in zes maanden”. - Maak het Overzichtelijk en Professioneel
Gebruik een duidelijke lay-out met secties zoals persoonlijke gegevens, werkervaring, opleiding en vaardigheden. Kies een professioneel lettertype, zoals Arial of Calibri, en houd je CV bij voorkeur op één of twee pagina’s. - Controleer op Fouten en Laat Het Nakijken
Spelfouten of grammaticale fouten maken een slechte indruk. Controleer je CV zorgvuldig en laat het door iemand anders lezen om zeker te zijn dat het foutloos en logisch opgebouwd is.
Met een scherp en professioneel CV val je positief op bij hr medewerkers en recruiters en vergroot je de kans op die felbegeerde baan!
Die nieuwe baan? Wellicht heeft Pienk een mooie vacature voor je? 😀
Wellicht staat hier je nieuwe baan al tussen!