Waarom kiezen opdrachtgevers voor Pienk?

Door: M. den Daas 1-11-2011

Categorieën
:
Algemeen,

In de 'flexmarkt' zijn veel spelers actief. Er zijn duizenden uitzendbureaus en honderden werving & selectiebureaus.  Op basis waarvan besluit een opdrachtgever te kiezen voor een bepaald bureau? Uit onderzoek blijkt dat opdrachtgevers graag kiezen voor een bureau dat een eigen identiteit heeft of een specialisme. Waarom kiezen opdrachtgevers voor Pienk?

MBO / HBO niveau
De uitzendbranche richt zich op ongeschoold, LBO en MBO niveau en kan die doelgroep prima leveren. Werving & Selectiebureaus richten zich op HBO en WO, vooral management posities. Pienk focust op de groep ertussen. Gericht op kantoorpersoneel, op MBO en HBO niveau, de Office Professionals.

Doelgroep
Ik zeg ook wel eens gekscherend dat Pienk zich richt op de mensen die liever níet meer naar een uitzendbureau gaan. Dat is vanaf een bepaalde leeftijd (vanaf 27 wordt die animo al snel minder) en vanaf een bepaald opleidingsniveau (vanaf MBO). Het imago van uitzendbureaus is dat het meestal tijdelijke functies betreft, lagere functies (max. MBO) en veel mensen vinden het niet fijn om te spreken met een intercedent van 22 jaar, die zelf nog weinig ervaring heeft en die er over 6 maanden waarschijnlijk zelf niet meer werkt (het verloop in de uitzendbranche is enorm).

Constructie = uniek
Pienk is géén uitzendbureau, maar kan de uitzendconstructie wél hanteren. Evenals de detacheringconstructie en de werving & selectie constructie. Tevens heeft Pienk een zeer grote database van freelancers die ze bemiddelt. Ideaal voor kortere klussen!
Ik ken geen andere bureau dat ook alle varianten op het gebied van arbeidsbemiddeling hanteert.

Prijs / kwaliteit
Pienk is NIET duur, goedkoper dan gemiddeld in de markt. Op secretarieel gebied zijn er 'secretaressebureaus' en dat scheelt heel veel in tarief! Hetzelfde geldt voor kantoorpersoneel in het algemeen; daar is de concurrent ook veel duurder. De kwaliteit die Pienk levert doet zeker niet onder voor die van de 'secretaressebureaus' en is beduidend hoger dan die van generieke uitzendbureaus.

Intakegesprekken
Pienk houdt met elke kandidaat een gesprek. Er wordt nóóit een kandidaat voorgesteld zonder intakegesprek met Pienk. Dat persoonlijke gesprek duurt tussen 45 en 90 minuten, uitgebreid dus. Andere bureaus stellen soms kandidaten voor zónder dat ze de kandidaat gesproken hebben, of na een intakegesprek van 10 a 15 minuten. Pienk doet een uitgebreid, persoonlijk en zorgvuldig gesprek.

Referentiecheck van de kandidaat
Pienk checkt altijd referenties van de kandidaten die ze voorstellen en deze referenties worden ook aan de klant verstrekt.

Assessment
Pienk biedt een gratis assessment, een Persoonlijk Profiel Analyse (PPA) aan, dat is met name bij commerciële functies erg handig. Met de PPA kun je met name achterhalen wat iemand drijft, of iemand een zelfstarter is, of iemand commercieel is, scoringsdrang heeft, etc.

Garantieregeling
Een opdrachtgever heeft bij Pienk de garantie dat de vacature behandeld wordt door een ervaren professional, die zijn of haar sporen in het vak ruimschoots verdiend heeft. Verder kent Pienk een garantieregeling bij een W&S constructie, de freelance-constructie en zelfs bij uitzenden en detacheren. We vertellen onze klanten er graag meer over tijdens een persoonlijk kennismakingsgesprek.

Korting bij exclusiviteit
Indien Pienk de opdracht exclusief krijgt, dan ontvangt de opdrachtgever altijd een korting op de fee of het tarief.

Kosteloze overname
Na de afgesproken uitzendperiode (in geval van uitzenden) kan de opdrachtgever de kandidaat kosteloos overnemen.

Unieke prestatie
92,4% van de tot nu toe door Pienk geplaatste kandidaten werkt nog steeds bij dezelfde organisatie, danwel heeft de afgesproken periode naar tevredenheid vol gemaakt. Welk ander bureau kan dezelfde cijfers overleggen? Hoe Pienk dat doet? We vertellen het u graag persoonlijk!